Chia puding - vegan i nevegan si pochutná

18. července 2018 v 16:00 | Mlsná kuchařinka |  Snídaně
Šalvěj hispánská je pěstována právě kvůli semínkům chia. Chia semínka jsou totiž bohatá na vápník, antioxidanty a omega-3 nenasycené mastné kyseliny. Před nedávnou dobou byl velký boom okolo těchto semínek a rázem se stala super potravinou. Ne že bych to věděla z hlavy. Holt tetička Wikipedie vždycky pomůže.

My si dnes s pomocí této potraviny ukážeme, jak si udělat puding. Chia semínka se totiž v tekutině obalí rosolem a způsobí její zahuštění. Ale nebojte, chia semínka sama o sobě žádnou chuť nemají a když dobře odhadnete množství, vznikne vám dobrá zdravá pochoutka.


Výsledek obrázku pro chia



BUDETE POTŘEBOVAT (+ vegan varianta):
  • chia semínka
  • rostlinné mléko (dle chuti) / kravské mléko (1 porce zhruba 100ml)
  • vanilkový cukr
-------------------------------------------------------
  • veganský jogurt / řecký jogurt
  • ovoce
----------------------------------------------------------

Pokud si chcete chia puding dát třeba ke snídani, je lepší si ho připravit večer. Ráno byste museli min. 2 hodiny počkat, než bude konzistence pudingu dostatečně hustá.
Do mléka nasypeme vanilkový cukr. Pokud máte koupené vanilkové mléko (např. Alpro sójové vanilkové), cukr nepoužívejte. Já dávám 2 a půl lžičky na 100 ml mléka. Pořádně zamícháme, aby se cukr rozpustil. Do mléka poté přidáme chia semínka. Na 100 ml dávám 8 čajových lžiček chia semínek. Pokud chcete puding řidší, dejte méně, pokud chcete hustší, přidejte. Směs poté zamíchejte. Po pěti minutách jí opět zamíchejte a po dalších pěti minutách znovu.Po asi 15 min., kdy je konzistence hustší, dejte puding do lednice. Po asi deseti minutách v ledničce opět zamíchejte. Až bude puding hustý a semínka budou rovnoměrně po celé nádobce, nechte svůj puding v lednici až do rána bez míchání. Pukud se vám puding zdá řídký, přidejte semínka.

Ráno si můžete puding ozdobit jak chcete. Já mám nejraději jako první vrstvu ovoce nakrájené na malinké kousíčky nebo rozmačkané. Já použila borůvky, maliny a banán. Jako druhou vrstvu používám jogurt a jako třetí opět ovoce.

A VOILA! Chia puding je na světě!




Doufám, že vám recept pomohl a že vám chutnalo. Na instagramu přidávejte #mlsnakucharinka a nebo mi napište do komentářů, jak se vám chia puding povedl nebo jak byste ho vylepšili.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Bonito Bonito | Web | 7. srpna 2018 v 21:25 | Reagovat

To si dám do záložiek niečo také som dlhšie už hladala :D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama